'Aandacht voor hygiëne kan financieel resultaat verbeteren'

Anneke Pouw 31-07-2017 3641 keer bekeken {0} reacties

25-03-2014 De Initial Hygiëne Experience Tour heeft zijn eindbestemming bereikt. Het bedrijf bedankt iedereen die de hygiënecaravan heeft bezocht.

Initial hoopt dat de campagne bijdraagt aan blijvende goede hygiënegewoonten. "Handhygiëne is immers niet alleen in de griepperiode, maar gedurende het hele jaar belangrijk om ziekte te voorkomen."

Ziekteverspreiding
De Hygiëne Experience Tour ging van start in december 2013 in Leeuwarden en eindigde na een traject door de hele Benelux in Utrecht. Onder het motto 'Doe griep de das om' richtte de campagne zich op bedrijven met als doel ziekteverspreiding tegen te gaan.

Via de tour maakte Initial werkgevers én werknemers bewust van de rol die zij kunnen spelen in de bestrijding van bacteriën en virussen. Met een film, handhygiënetips en een hygiënescan in de werkomgeving bood het bedrijf de bezoekers een - naar eigen zeggen - leerzame hygiëne-ervaring aan. Bedrijven werden gewezen op de financiële impact van hygiëne en kregen concrete oplossingen aangereikt voor hygiënevraagstukken.

Financieel resultaat
Het bedrijf verwelkomde in de tourcaravan vele bezoekers. "De Hygiëne Tour is een verrassend initiatief. Iedereen denkt het belang van goede handhygiëne te kennen. Toch blijkt dat maar één op de drie zijn handen wast na een toiletbezoek. Deze voorlichtingscampagne zet je toch wel aan het denken."

Initial hoopt dat de campagne niet alleen bijdraagt aan bewustwording omtrent het belang van goede handhygiëne, maar ook zorgt voor het blijvend naleven van hygiënische gewoonten. "En dat is een gedeelde verantwoordelijkheid van werkgevers en werknemers. Elk bedrijf kan haar financieel resultaat verbeteren door meer aandacht te besteden aan hygiëne. Wanneer werkgevers investeren in betere hygiënische voorzieningen, zorgt dat voor tevredener, gezonder en productiever personeel."

Cookie-instellingen