Beleving in de schoonmaak, een belangrijk onderdeel!

Anneke Pouw 25-02-2019 1855 keer bekeken

Beleving is een samenspel van waarnemingen, gevoelens, gedachten en gedrag van een persoon. Anders gezegd, dat wat de gebruiker ervaart. Beleving is een ervaring van een persoon en verandert per situatie en tijdstip en is dus niet perse gericht op een totaalbeeld.

En als beleving de ervaring van een persoon is dan kan deze zowel positief als negatief zijn en verschilt per moment.

Daarom is het voor Allure schoonmaak zo belangrijk om te snappen hoe onze klanten de schoonmaak ervaren, elke dag weer. Inleven in wat onze klant wil en verwacht, de ene situatie is immers de andere niet. En met dezelfde ogen kijken als onze klant, de gebruiker van een pand en hoe onze medewerkers kijken.

Als dienstverlener kunnen we de beleving van de schoonmaak zoveel mogelijk ondervangen door te blijven communiceren met onze klanten, maar zeker ook met onze medewerkers. Uitspreken wat we zien en wat we van elkaar verwachten.

Juist omdat beleving zo persoonlijk is, is het een lastig fenomeen. Neem bijvoorbeeld een toiletruimte. Glimmen de spiegels, wasbakken en vloeren je tegemoet, maar hangt er een vieze rioolgeur, dan beleeft de gebruiker dit toilet ongetwijfeld als vies. Of wat als de frequentie van het reinigen van de bureaus en stofzuigen volgens het werkprogramma minder uitgevoerd wordt dan wat de mensen op de werkvloer verwachten. Dan zal de gehele beleving niet positief worden ervaren.

Allure schoonmaak wil de juiste snaar raken en ervoor zorgen dat iedereen tevreden is én blijft. Inleving, flexibileit en communicatie zijn voor ons en onze klanten de sleutelwoorden voor een positieve beleving.

Cookie-instellingen